fbpx

Kancelarija kao druga kuća.

Kancelarija kao druga kuća.
Istraživanja su pokazala da svaka boja utiče različito na nas.

Kancelarija kao druga kuća – Psiholozi i dizajneri dugo su se sporili o tome kakve boje je najbolje primeniti u kancelarisjkom prostoru. Dizajneri tvrde da toplije boje, crvena i narandžasta, podstiču energiju, kreativnost i produktivnost. Dok psiholozi smatraju da te boje podstiču agresivnost, užurbanost i smanjuju vizuelni osećaj prostora. Samim tim negativno utiču na rad, bar kad je u pitanju kancelarijski posao. Psiholozi tvrde da su hladne boje, kao što su zelena, plava ili ljubičasta zaslužne za stvaranje mirnije atmosfere na radnom mestu.

Možda na prvi pogled deluje nevažna činjenica kako nam izgleda kancelarija.  Kada se sagleda malo bolje i kada proračunamo vreme koje se provede na radnom mestu, mnogi će uvideto da najveći deo svog vrmena provodimo upravo u kancelariji, zato kazemo da nam je kancelarija kao druga kuca. Savremeni brz život nametnuo je trend višesatnog boravka na radnom mestu. Ova činjenica bi trebalo da nam otvori oči i da počenemo da razmišljamo kako da poboljšamo svoj radni prostor tj kancelarija kao druga kuca. Samim tim i sopstvenu produktivnost i raspoloženje. Najbolje je uvek početi od zidova, izbora boja i vrste farbe ili kreča koje će se koristiti.

S obzirom na to da se kancelarije kreče redje nego životni prostor. Važno je izabrati što kvalitetniju i trajniju boju za zidove. Isto tako, zidovi bi trebalo da budu ravni, bez reljefnih delova da bi se skupljalo što manje prašine.Perive boje za zidove su sada mnogo dostupnije i idealne su za prostore gde se kreće i zadržava veći broj ljudi i gde postoji veća mogućnost za mehaničkih oštećenja. Kod ovih boja za zidove film je mnogo čvršći i otporniji na mehanička oštećenja. Ove boje za zidove zahtevaju i do dve trećine manju količinu u odnosu na proste neperive boje. Perive boje za zidove se mogu naći u velikom spektru boja, a mogu se izabrati kao mat, polumat i visoki sjaj.

Ukoliko ipak smatrate da perive boje za zidove zahtevaju previše novčanih ulaganja, možda možete naći kompromis.

Kancelarija kao druga kuća. Za donju polovinu zidova, koji se najviše prljaju i oštećuju izaberite kvalitetniju perivu boju, a za plafone i gornje polovine zidova možete izabrati neku pristupačniju varijantu.

U poslovnim prostorima je kao opšte pravilo prihvaćeno da se kreče u neutralne boje, pri čemu se najčešće koristi krem, bela i svetlo siva.

Bela:

Bela boja je uvek sigurna opklada. Pomaže u koncentraciji i pored efekta svetlosti, u prostoru ostavlja utisak čistoće i urednosti. Da okruženje ne bi delovalo sterilno, belu je potrebno kombinovati sa drugim bojama na suptilan način. Ponekad kroz detalje u vidu korporativnih boja, ponekad kroz prisustvo nameštaja u drugim bojama.

Siva:

Veoma elegantna i moderna boja koja, kada se pomeša sa materijalima poput metala ili drveta, ostavlja utisak prostranstva. Treba biti pažljiv i sa ovom bojom, jer ako se ne oplemeni detaljima živahnijih boja, može delovati hladno i bezlično. I u ovom slučaju, korporativne boje mogu odigrati ulogu „razbijača“ monotonije.

Što se samih korporativnih boja tiče, treba biti pažljiv i često ih vrlo dozirano unositi u prostor u kome se radi. One često mogu biti manje ili više agresivne, lepe i upečatljive na vizitkartama, kao logo ili na promotivnom materijalu, ali veće prisustvo tih intenzivnih boja će, dugoročno, negativno uticati na produktivnost.

Tople boje:

Tople boje čini opseg boja između žute i magente (neko ovu boju naziva i fuksija).

Ove tople boje, pošto su u vezi sa toplotom i suncem, deluju veoma stimulativno, prenose snagu, radost i želju za akcijom, tako da su poznate i kao „aktivne boje“.

Žuta:

Žuta simboliše svetlost, energiju. To je boja koja poboljšava aktivnost mozga, pospešuje komunikaciju i kreativnost. Zbog toga je preporučljivo da žuta bude prisutna u prostorima u kojima se razvija timski rad, radi na zajedničkim idejama i planovima. Između ostalog, žuta je dobra za prostorije u kojima se održavaju sastanci.

Narandžasta:

Narandžasti tonovi otklanjaju umor i podižu nivo optimizma. Narandžasta je boja koja podražava  zbližavanje, tako da pomaže u interakciji s drugima na pomirljiv način.
Idealna je za prostorije u kojima se zaposleni aktivno odmaraju (na primer čitaju), ili za zone u kojima  ćaskaju jedni s drugima i uopšte gde se vode neformalni i opušteniji razgovori.

Crvena:

Jedna od najintenzivnih boja ovog opsega, crvena aktivira i nervni i kardiovaskularni sistem.
Pospešuje odlučnost i objektivnost, tako da će nam prisustvo ove boje pomoći u situacijama kada treba da se pozabavimo važnim pitanjima. Kažu da je crvena najbolji protivotrov protiv treme i stidljivosti.
Sa ovom bojom, naravno, treba baratati oprezno. Ako je previše prisutna u prostoru, postaće agresivna, a tako će i delovati na zaposlene. Zato je preporučljivo da se koristi u malim „dozama“. U velikim prostorima kroz neki komad namještaja, a u manjima kroz kancelarijski pribor, pilates loptu na kojoj zaposleni ponekad protežu leđa, saksiju za cveće.

Hladne boje:

Hladne boje predstavljaju čitav spektar plave i njenih derivata, zelenu i ljubičastu. Tonovi ovih boja su povezani sa vodom i ledom, pa su odatle one i dobile ime. Ove boje odišu smirenošću, stabilnošću i balansom, pa ih zato nazivaju i „pasivnim bojama“.

Plava:

Plava snižava krvni pritisak i ima opuštajući efekat, a samim tim pruža mir, stabilnost i sigurnost.
Takođe, pospešuje osećajnost i uravnoteženost  i zato je veoma pogodna za prostorije u kojima se razvijaju kreativne aktivnosti.
Pored ovih prostorija, preporučljivo je da plava bude prisutna u prostorijama u kojima se primaju posete. Sklapaju ugovori sa klijentima i partnerima. Što se tiče poslova kojima je u prirodi visok nivo stresa, ova boja je izuzetno dobar izbor prilikom uređenja radnog ambijenta.

Zelena:

Zelena predstavlja prirodu u punom sjaju, samim tim balans i harmoniju.
Ovo je boja koja pospešuje koncentraciju, kreativnost i pomaže da se probudi onaj mali genije koji čuči u ljudima.
Zbog toga je idealna za prostorije u kojima se obavljaju individualni poslovi, kao i za kreativce poput dizajnera i marketinških agencija, čiji poslovi zahtevaju maštovitost i inovativnost.

Boja za zidove je važan detalj i nemojte odustajati dok ne pronadjete baš ono što vam u potpunosti odgovara. Zato i kažemo da nam je kancelarija kao druga kuca.